de la SEMN la SENS – proiect cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național – AFCN

Proiectul ”de la SEMN la SENS” își propune să faciliteze accesul la cultură prin intermediul spectacolului teatral pentru persoanele cu deficiențe de auz şi totodată să determine comunitatea locală să conştientizeze nevoile speciale ale acestora, precum şi modul lor specific de comunicare ȋn spaţiul cultural.
Prin activitățile proiectului ne dorim să facem trecerea de la limba semnelor ca mijloc de comunicare interumana la limba semnelor ca mijloc de comunicare artistica. Ne dorim sa realizam un spectacol de teatru preponderent gestual in care actorii, tineri cu deficiențe de auz de diferite grade performează artistic alături de cei tipici, replicile fiind in limba semnelor și în limba română ca o dovadă a acceptării și pentru a convinge publicul că toti au dreptul la cultură.
Spectacolul Vrăjitorul din Oz va fi posibil în urma desfășurării atelierelor de limba semnelor pentru copiii auzitori și în urma atelierelor de mișcare scenică în care copiii deficienti de auz și cei tipici vor lucra împreună

Obiectivele proiectului

  • Dezvoltarea competentelor de comunicare în limbajul semnelor pentru 10 copii / tineri tipici prin participarea la 12 ateliere de utilizare a limbii semnelor
  • Dezvoltarea abilitatilor de lectură pentru 20 copii cu deficiențe de auz, prin participarea la 8 ateliere de lectura si Storytelling in limba semnelor
  • Dezvoltarea competentelor tinerilor cu sau fără deficiente de auz de a fi creatori de produse culturale, promovarea produselor culturale adresate persoanelor cu deficiente de auz, dar accesibilizate pentru auzitori prin prezentarea publica a spectacolului de teatru Vrăjitorul din Oz

PARTENERI

Școala Profesională Specială pentru Deficienți de Auz ”Sfânta Maria”

Școala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1

Liceul Pedagogic Ortodox ”Anastasia Popescu”

Centrul de Teatru Educațional Replika

ACTIVITĂȚI

ATELIERE DE LECTURĂ ȘI STORYTELLING

12 ateliere – 50 de beneficiari – elevi deficienți de auz

Școala Gimnazială pentru Surzi nr. 1 – prof. Daniela Filip

Școala Profesională Specială pentru Deficienți de Auz ”Sfânta Maria” – prof. Ioana Caradaică

Galerie foto:

ATELIERE DE LIMBA SEMNELOR ROMÂNE

12 ateliere – 15 beneficiari – elevi

Liceul Pedagogic ”Anastasia Popescu”

Galerie foto

distribuția:

  • Țimbal Maria
  • Nedelea Maria
  • Ciobanu Marina
  • Ilinca Ana
  • Dumitrescu Petru
  • Năstase Daria
  • Paloma Chițu
  • Cristi Neguț
  • Adrian Gîrcu
  • Maria Filip,Marian Ciurlea
  • Same Attaye
  • Alin Neguț
  • Narges Attaye

NOTĂ:

Materialele prezentate sunt parte din proiectul de la SEMN la SENS, derulat de Asociația pentru Educație aRtelier 2020, în parteneriat cu Centrul de Teatru Educațional ReplikaScoala Profesionala Speciala pentru Deficienti de Auz “Sfanta Maria”, Scoala Gimnaziala Specială pentru Surzi Nr1. Bucuresti și Liceul Pedagogic ”Anastasia Popescu”, cofinantat de AFCN

Proiectulul de la SEMN la SENS respectă prioritatile de finatare ale Administratiei Fondului Cultural Român pentru sesiunea I, 2024, Intervenție culturală: Adresarea către zonele cu acces limitat la cultură; Promovarea incluziunii, diversității și a toleranței; Activarea culturală și comunitară în spații alternative.

Proiectul de Intervenție culturală, de la SEMN la SENS , este cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, dar nu reprezintă în mod necesar poziţia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabilă de continutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finantării, respectiv Asociația pentru Educație ”aRtelier 2020”.