Incepe aventura
Care dintre voi n-a visat să pornească într-o aventură pe mare, prin munți, jungle sau păduri, în cautarea unei comori ascunse?
Dar hai să pornim într-o altfel de căutare de comori! O căutare de comori care nu sunt ascunse, ci sunt chiar in inima orașului!
Bătute de soare, de ploi, de vremurile care au trecut peste ele, comori tăcute așteaptă nemișcate să fie descoperite ca să poată spune povestea lor.
Descoperă tu aceste comori și vei fi eroul unei călătorii fascinante în timp, în istorie!
Începe aventura cu un simplu click și cu un telefon cu sistem de operare Android!
GRĂDINA CIȘMIGIU – cea mai veche grădină publică din București
Ghidul tău în Grădina Cișmigiu este aici:
Rotonda scriitorilor – o lecție de literatură în aer liber
Bustul lui Gheorghe Panu – Semănătorul de idei
Bustul Smarandei Gheorghiu – Maica Smara
Monumentul Elenei Pherekyde
Monumentul lui Traian Demetrescu
Monumentul Generalului Theodor Şerbănescu
Monumentul soldaţilor francezi
Izvorul Sissi
La Cetate
Izvorul lui Eminescu
despre proiect
Scopul proiectului ”București 565. Cișmigiu – semnele comorii” este de a facilita integrarea persoanelor deficiente de auz în spațiul cultural, având în vedere că, din perspectivă educațională, contactul cu patrimoniul cultural oferă o amprentă esențială în modul de gândire, de cunoaștere și formare a personalității.
Obiectivele proiectului
Ne-am propus să facem acest lucru prin desfășurarea în cadrul Școlii Profesionale Speciale pentru Deficienți de Auz ”Sfânta Maria” și Școlii Gimnaziale Speciale pentru Surzi nr. 1 din București a câte 12 ateliere de prezentare a patrimoniului orasului Bucuresti si a Grădinii Cismigiu.
De asemenea, ne-am propus dezvoltarea unei aplicații / hărți a Parcului Cișmigiu, cu informații video în limba semnelor. Toate informațiile video vor fi accesibilizate, adaptate, toate subordonându-se nevoii de atractivitate și formativitate.
In vederea promovării incluziunii, diversității și a toleranței, copiii deficienti de auz vor valorifica informatiile dobândite, dar și imaginația și creativitatea, în cadrul unui spectacol gestual inspirat de legendele și poveștile Grădinii Cișmigiu, beneficiind de parteneriatul cu Centrul de Teatru Educațional Replika.
Ne dorim ca persoanele deficiente de auz, copii, tinerii, toți cei interesați de patrimoniul cultural al Bucureștiului la 565 de ani de la prima atestare documentară, să aibă posibilitatea să descopere într-o hartă interactivă cu informații video în limba semnelor și printr-un spectacol gestual, tainele Grădinii Cișmigiu (monument istoric de importanță națională,clasat în Lista Monumentelor Istorice). Grădina Cișmigiu va fi mai mult decât un loc de recreere, va fi un loc de re-creare, de dezvoltare și valorificare culturală.
Activități
Ateliere de prezentare a patrimoniului municipiului București și a Grădinii Cișmigiu
Beneficiari:
50 de elevi din Școala Profesională Specială pentru Deficienți de Auz ”Sfânta Maria” și din Școala Gimnazială pentru Surzi nr. 1 din București
PARTENERI
Școala Profesională Specială pentru Deficienți de Auz ”Sfânta Maria”
Școala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1
Centrul de Teatru Educațional Replika
Primăria Municipiului București
Administratia Lacuri, Parcuri și Agrement București
spectacolul Cișmigiu – semnele comorii
În Grădina Cișmigiu
Pe strada Humulești
Pe Calea Victoriei
La Palatul Național al Copiilor
NOTĂ:
Materialele prezentate sunt parte din proiectul ”București 565. Cișmigiu – semnele comorii”, derulat de Asociația pentru Educație aRtelier 2020, în parteneriat cu Centrul de Teatru Educațional Replika, Scoala Profesionala Speciala pentru Deficienti de Auz “Sfanta Maria” și Scoala Gimnaziala Specială pentru Surzi Nr1. Bucuresti, Primăria Municipiului București, Administratia Lacuri Parcuri Si Agrement București, cofinantat de AFCN
Proiectulul ”București 565. Cișmigiu – semnele comorii” respectă prioritatile de finatare ale Administratiei Fondului Cultural Național pentru sesiunea I, 2024: Educație prin Cultură, Adresarea către zonele cu acces limitat la cultură; Promovarea incluziunii, diversității și a toleranței; Sprijinirea adaptării demersurilor educaționale la platforme diverse de prezentare și difuzare, inclusiv în mediul digital.
.
Proiectul de Educație prin Cultură, ”București 565. Cișmigiu – semnele comorii” , este cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, dar nu reprezintă în mod necesar poziţia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabilă de continutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finantării, respectiv Asociația pentru Educație ”aRtelier 2020”.